ابتلا به کرونا برای بیماران قلبی چه خطری دارد؟

در حالیکه حدود 80% از مبتلایان به ویروس کرونا یا COVID-19 علائم خفیفی را تجربه می کنند، در صورتیکه مبتلا به بیماری قلبی، بیماری دیابت یا سرطان هستید، کرونا ویروس می تواند برای شما خطرناک باشد. به گفته انجمن قلب آمریکا(AHA) هر فرد صرفنظر از سن، به بیماری قلبی مبتلا باشد در خطر جدی قرار دارد. بنابراین خطر کرونا برای بیماران قلبی بسیار جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

همانطور که کرونا ویروس در حال پیشرفت می باشد، تحقیقات نیز در خصوص ارتباط میان کروناویروس و بیماری های قلبی گسترده تر می شود. تحقیقات انجام شده در چین به عنوان اولین محل رویت عفونت، نشان می دهند این ویروس با کشتن سلول های قلبی در بیماران آلوده، مستقیماً به قلب آسیب می زند.

همچنین مطالعات نشان می دهند که آنفولانزا می تواند خطر حملات قلبی را افزایش دهد. دانشمندان معتقدند واکنش فیزیکی بدن نسبت به عفونت موجب ایجاد فشار بیش از حد به قلب می گردد که می تواند برای بیماران دارای سابقه قبلی فاجعه بار باشد.

همچنین کرونا ویروس می تواند توانایی اکسیژن رسانی به قلب شما را محدود نماید. این عارضه موجب ایجاد استرس و فشار بر روی قلب شما می گردد. بهترین راهکار برای بیمارانی با سابقه قلبی مراقبت و جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس می باشد.

علائم ویروس کرونا و بیماران قلبی

از آنجایی که علائم و عوارض COVID-19 برای بیماران قلبی می تواند به شدت خطر آفرین باشد، می بایست در اسرع وقت شناسایی شود. هر چند که ممکن است علائم این عفونت با سرماخوردگی، آنفولانزا و یا آلرژی اشتباه گرفته شود، بیماران قلبی نباید علائم بالقوه را پشت گوش بیاندازند.

علائم ذیل از کرونا ویروس معمولاً بعد از 2 الی 14 روز بروز می کنند:

• سرفه
  • گلو درد
  • عطسه
  • خستگی و کسالت

پزشکان هشدار می دهند، افراد مسن تر ممکن است تب کم تری را نسبت به افراد جوان تر تجربه کنند. بنابراین علائمی مانند عفونت و تنگی نفس برای تشخیص زود هنگام بیماری بسیار مهم تلقی می شوند. لذا در صورت مشاهده هر کدام از علائم بالا به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید.

ابتلا به کرونا برای بیماران قلبی چه خطری دارد؟

در صورت مشاهده هر یک از موارد ذیل باید مراقبت های اورژانسی دریافت کنید:

• تنگی نفسی که صحبت کردن را برایتان دشوار می کند.
  • تنفس کردن دشوار باشد.
  • درد مداوم و احساس فشار بر روی قفسه سینه
  • احساس برانگیختگی و سر در گمی
  • لب های صورتی و مایل به آبی

درمان کرونا ویروس در بیماران قلبی

اگر مشکوک به کرونا ویروس و یا مبتلا به این عفونت هستید، برای تأیید دارو و درمان های خود با پزشکتان مشورت نمایید. مصرف داروهایی که برای بیماری قلبیتان را قطع نکنید، مگر با تجویز پزشک.

درمان خانگی ویروس کرونا معمولاً شامل استراحت و نوشیدن مداوم آب است. شما می توانید میزان آب مصرفی خود را بر اساس رنگ ادرارتان تنظیم نمایید. بیش تر افرادی که به علائم خفیف این بیماری دچار می شوند، اکثراً بعد از یک هفته بهبود می یابند.

از آنجائیکه درمانی برای کرونا وجود ندارد، درمان خانگی شامل به حداقل رساندن ناراحتی و زیر نظر علائم هشدار دهنده بیماری می شود. شربت سرفه، یک مرطوب کننده هوا و حمام گرم می تواند سرفه های خشک را کاهش دهد.

پیش تر با پزشک متخصص قلبتان در خصوص مصرف داروهایی که برای درمان استفاده می کنید، مشورت کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن می توانند موجب کاهش بدن درد و تب شوند. اما سازمان بهداشت جهانی توصیه به مصرف این داروها نمی کند.

در صورتیکه با فرد دیگری زندگی می کنید، خود را در اتاقی جداگانه به منظور جلوگیری از انتشار عفونت قرنطینه نمایید. در صورتیکه امکان قرتطینه وجود ندارد، فاصله ایمنی سه فوتی را رعایت نمایید. استفاده از ماسک می تواند به جلوگیری از انتشار قطرات آب دهانی که هنگام سرفه کردن و تنفس منتشر می شوند، کمک نماید.

اگر علائم شما بدتر شد، به بیمارستان مراجعه نمایید. درمانی که برای شما تجویز می شود، بستگی به علائمی که تجربه کردید و شرایط سلامتیتان دارد. ویروس کرونا به سیستم تنفسی شما حمله می کند، بنابراین ممکن است نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا نمایید.

هنگامیکه به بهبودی کامل دست یافتید، می توانید به منزل بازگردید. اما همچنان می بایست در قرنطینه بمانید تا از ابتلای اعضای خانواده خود به ویروس جلوگیری نمایید.

پیشگیری از ویروس کرونا در بیماران قلبی

شما ممکن است کرونا ویروس را از افراد آلوده بگیرید. این عفونت زمانی که قطرات کوچکی از آب بینی و یا دهان فرد آلوده انتشار می یابد، به صورت فرد به فرد انتقال می یابد. شما با تنفس و یا لمس سطوحی که به این قطرات آلوده شده اند، و سپس تماس دستتان به چشم، بینی و دهانتان آلوده می شوید.

برخی از اقدامات احتیاطی که سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری می شوند:

• در خانه بمانید.
  • فاصله اجتماعی را از سایرین حفظ کنید.
  • دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشورید.
  • از ضد عفونی کننده های 60% حداقل استفاده نمایید.
  • از لمس کردن چشم، دهان و بینی خود خودداری نمایید.
  • از لمس کردن سطوح عمومی خودداری نمایید. و در صورت ضرورت از دستمال یا آستین خود برای پوشاندن دست ها استفاده نمایید.
  • از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری نمایید.
  • خرید آنلاین را جایگزین خرید حضوری نمایید.

منبع

Source: https://www.webmd.com/heart-disease/coronavirus-heart-disease#4